Судовий розгляд – це крайній крок, і до нього вдаються, як правило, у випадках, якщо іншого виходу вже немає. Дійсно, в судах іноді вирішується подальша доля людини, хоча інколи судова повістка не загрожує одержувачу серйозними проблемами. Як би там не було, попередня підготовка в таких справах ніколи не буде зайвою.
Не варто приходити до судової інстанції в неприйомний день. Прийом громадян зазвичай проводять працівники апарату, які можуть бути безпосередньо не пов’язані з конкретно Вашою справою. До них, в першу чергу, відносять секретарів та помічників різних рангів.
1. Інформування відвідувачів про час і дату судового розгляду.
2. Видача постанов та інших документів.
3. Надання відомостей про отримання на руки судових рішень і призначення часу приходу.
Працівники канцелярії зазвичай займаються видачею і прийманням документації. При прийманні паперів в обов’язки секретаря входить перевірка наявності потрібної кількості копій. Якщо документи до судової інстанції подає громадянин, який не виступає безпосереднім учасником розгляду, він зобов’язаний пред’явити посвідчення особи та довіреність.
Крім того, працівники суду повинні врахувати й те, що інша сторона потребує повного ознайомлення з усіма паперами. Якщо розгляд справи відбуватиметься в арбітражному суді, секретар може вимагати показати докази надсилання копії позову та паперів відповідачеві. Також потрібно пред’явити квитанції про сплату державного мита.
Звісно, громадянам в подібних ситуаціях варто проявляти терпіння і витримку. Адже працівники суду теж люди і нерідко стикаються з відкритим хамством, тому всіляко сприятимуть спокійному та ввічливому відвідувачеві.
1. Порядок в залі засідання контролює суддя. Тому саме до нього варто звертатися, якщо відповідач опускається до наклепу або образ.
2. Суддя обов’язково звернеться до позивача за роз’ясненням суті пред’явленого позову. Також варто бути готовим до додаткових запитань по ходу Вашої розповіді.
3. За відповідачем завжди залишається право на відгук про позов. Якщо він буде об’ємним і складним – процес може бути перенесений для вивчення додаткових матеріалів. Суддям подобається, коли відповідачі говорять чітко і по суті, без затягування часу. Особливо це стосується судових дебатів, де можна обмежитися лише підтвердженням раніше заявлених вимог.
4. Коли Ви помітили порушення з боку судді, то їх можна зафіксувати за допомогою портативних записуючих пристроїв. Пам’ятайте, що будь-яка незгода має бути виражена в коректній формі. Можна вимагати внести відповідний запис до протоколу справи. Також за позивачем залишається право поскаржитися на порушення, в тому числі і до вищого судового органу.
5. Якщо на засіданні не розглядаються теми стосовно особистого життя громадян або їхнього здоров’я, то спеціальний дозвіл судді для присутності сторонніх осіб не потрібен.
6. Від позивача вимагається виконання його обов’язків: пред’явити документи в повному обсязі, знайти свідків. Також позивач має право просити про призначення експертизи.
Специфіка адміністративних справ така, що вони можуть бути розглянуті за одне засідання. Тож для того, щоб виграти процес, слід добре до нього підготуватися. Судді віддають перевагу швидкому розв’язанню справи, не витрачаючи зайвого часу.
Всі адміністративні процеси починаються за стандартною процедурою. Спочатку суддя повинен представити себе і секретаря, з’ясувати, чи є відводи. Далі він пояснює права сторін і цікавиться наявністю прохань і клопотань, навіть якщо про це заздалегідь відомо з паперів, що були подані до канцелярії.
Найкращий спосіб – заявити, що кожен громадянин має законне право скористатися послугами фахівця. Право на захист не може бути порушено і тому суди зазвичай відкладають розгляд.
Источник: protokol.com.ua
Также читайте:
Поделиться: