Законопроект визначає перелік умов, за яких можна порівнювати свій товар з пропозиціями конкурентів.
Верховна Рада 12 листопада ухвалила в цілому проект закону №0953 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу). Авторами законопроекту виступили Олена Кондратюк, Вікторія Сюмар, Олександр Опанасенко та інші.
Законопроектом вносяться зміни щодо загальних вимог до реклами, а саме у рекламі забороняється наводити інформацію, що містить визначені законодавством про захист прав споживачів ознаки нечесної підприємницької практики та введення споживачів в оману або ознаки недобросовісної конкуренції, визначені законодавством про захист від недобросовісної конкуренції.
Народні обранці зазначають, що метою ухвалення законопроекту є гармонізація вітчизняного законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу та визначення законодавчих умов використання порівняльної реклами, а відтак, і опосередковане підвищення ефективності національної системи захисту прав споживачів, приведення її у відповідність до вимог Європейського Союзу в частині законодавчого визначення форм, видів та ознак забороненої недобросовісної підприємницької практики. Деталізація ознак забороненої недобросовісної підприємницької практики сприятиме захисту економічних інтересів добросовісних підприємців.
Що змінилося?
Відтепер порівняльна реклама може містити зображення та посилання на товар, торговельні марки чи інші позначення, під якими випускається товар, з яким здійснюється порівняння; комерційне (фірмове) найменування конкурента, діяльність чи товар якого порівнюється.
Новий закон визначає чіткий перелік умов, при дотриманні яких можна порівнювати свій товар з пропозиціями конкурентів:
1) реклама не містить визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики;
2) реклама порівнює однорідні (подібні) товари, які використовуються на одні й ті самі потреби, чи порівнює діяльність, що охоплюється однією сферою чи видом діяльності;
3) реклама об’єктивно порівнює одну або кілька матеріальних, співставних та репрезентативних характеристик однорідного (подібного) товару, діяльності, зокрем ціну, суттєвих для споживача при здійсненні вибору;
4) реклама не дискредитує якість однорідних (подібних) товарів інших виробників та продавців чи не дискредитує діяльність інших осіб;
5) реклама не дискредитує репутації торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, інші особливості конкурентів або місць походження товарів;
6) реклама не створює змішення між рекламодавцем і конкурентом, між товарами, торговельними марками, комерційними (фірмовими) найменуваннями рекламодавця та конкурентів;
7) реклама не містить імітації товарів, захищених торговельною маркою або найменуванням.
Також вносяться зміни до Закону України «Про захист прав споживачів» щодо форм підприємницької практики, що вводить в оману:
Підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився б, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації стосовно:
1) основних характеристик продукції, таких як: її наявність, переваги, небезпека, склад, методи використання, метод і дата виготовлення або надання, поставка, кількість, специфікація, географічне або інше походження, очікувані результати споживання чи результати та основні характеристики тестів або перевірок товару;
2) гарантійного строку та гарантійного обслуговування продукції;
3) будь-яких застережень щодо прямої чи опосередкованої підтримки виробником продавця або продукції;
4) способу продажу, ціни або способу розрахунку ціни, наявності знижок або інших цінових переваг;
5) умов оплати, доставки, виконання договору купівлі-продажу;
6) потреби у послугах, заміні складових чи ремонті;
7) місця розташування і повної назви продавця, а в разі необхідності — місця розташування і повної назви особи, від імені якої виступає продавець;
8) характеру, атрибутів та прав продавця або його агента, зокрема інформації про його особу та активи, кваліфікацію, статус, наявність ліцензії, афілійованість та права інтелектуальної або промислової власності, його відзнаки та нагороди;
9) небезпеки, що загрожує споживачу у зв’язку з покупкою та/або використанням продукції;
10) прав споживача, у тому числі права відмовитися від продукції (для відповідних видів товарів, робіт і послуг), права на заміну продукції або відшкодування збитків.
Автори закону прогнозують, що його ухвалення дозволить зробити черговий крок на шляху адаптації українського законодавства до норм ЄС, стимулюватиме розвиток чесної конкуренції, посилить захист економічних інтересів споживачів і добросовісних підприємців, а отже, позитивно відіб’ється на економічному розвитку України.
«Судово-юридична газета» повідомляла, що Рада підтримала законопроект про дозвіл продавати землі сільгоспризначення.
Остались вопросы? Обращайтесь!