Управлінський облік
Управлінський облік – це невідкладна послуга для бізнесу будь-якого масштабу та напрямку: підприємства всіх форм власності, організації, приватні підприємці. Управлінський облік спрямований, особливо на надання необхідної інформації про функціонування бізнесу в першу чергу власнику бізнесу та керівникам. Цей облік максимально повно відображає реальну інформацію про бізнес у зручній, а також зрозумілій формі. Всі правила бухгалтерського обліку, кошториси, визначення доходів і витрат визначаються компанією або підприємцем самостійно і регулюються внутрішньою політикою, а не вимогами закону. Наприклад, функціональною валютою може бути долар, якщо більшість покупок та інвестицій здійснюється у валюті, а вартість покупки офісних меблів і техніки може бути визнана витратами на момент введення в експлуатацію без амортизаційних нарахуют.
Управлінський облік на підприємстві є актуальним завданням управлінського фінансового консалтингу в нинішніх умовах для компаній всіх видів діяльності, особливо для компаній зі складною організаційною структурою. Менеджери на всіх рівнях повинні бути поінформовані онлайн, щоб приймати управлінські рішення. Система управлінського обліку оптимізує облік витрат і сприяє поліпшенню фінансово-економічних показників в цілому.
Управлінські бухгалтерські цілі компанії
Впровадження управлінського обліку на підприємствах дозволяє створити глобальну систему, яка забезпечує вирішення цілого ряду проблем, пов’язаних з управлінням компанією та операційним плануванням. Управлінський облік на підприємстві, зокрема, здійснюється для досягнення наступних цілей:
- Підвищити якість отриманої інформації та управлінських рішень.
- Переконайтеся, що об’єктивні дані швидко отримані.
- Максимізувати фінансовий результат.
- Забезпечити контроль ризиків.
- Вміти робити короткострокові і довгострокові прогнози з високою часткою ймовірності.
Переваги послуги
Правильно організований управлінський облік дозволить вам побачити реальну картину бізнесу «зараз на даний момент», а також приймати рішення на основі актуальної інформації. Системний підхід, уніфікація операцій, документів і розрахунків дозволяють мінімізувати помилки і підвищити ефективність бухгалтера. Якісна автоматизація бухгалтерського обліку не тільки знижує робочу силу, значно підвищує ефективність, а й захищає від спотворення облікових даних.
Управлінський облік з нуля і подальша його автоматизація пов’язані з реалізацією декількох етапів. Конкретний покроковий план управлінського обліку може змінюватися в залежності від потреб конкретної компанії.
Варто додати, що компанія повинна була заздалегідь розроблений стратегічний план розвитку, встановити цілі і пріоритети розвитку. Стратегічний план є важливим орієнтиром для бізнесу при прийнятті конкретних управлінських рішень: компанія повинна знати напрямок руху, а за допомогою управлінського обліку визначає своє «місце розташування» на даний момент.
Контент-сервіс
Розробити облікову політику, яка враховує специфіку конкретного бізнесу. Консультування з питань відображення окремих операцій, а також розробка адаптованого плану рахунку. Розробка уніфікованих форм внутрішніх документів, а також розробка адаптованого графіка документації. Автоматизація управлінського обліку під ключ, а також розробка внутрішніх форм звітності. Або інші послуги фінансиста.
Ви отримуєте
Облікова політика, план рахунку та внутрішні документи. Автоматизація управлінського обліку. Операційний облік і особливо відсутність помилок. Зокрема, достовірні дані про фінансові показники бізнесу.
Етапи управлінського обліку в компанії
Логіка системи управлінського обліку в цьому прикладі така: спочатку визначаються звіти, необхідні для керування або зовнішніх користувачів звітності (наприклад, кредитних організацій або інвесторів), а потім визначаються дані, які необхідно враховувати для отримання цих звітів.
1 етап
1.1. Оцінюй інформаційні потреби, виходячи зі специфіки підприємства.
Інформаційні потреби можна визначити з форм ключових звітів, які керівництво має приймати рішення або для зовнішніх інвесторів. Інформація повинна бути достатньою, але не надлишковою.
“Експрес-аудит” – 5000 грн.
1.2. Необхідно визначитися зі складом і обсягом робіт.
1,3. Розробити план заходів, пов’язаних з управлінським обліком та реалізацією.
Етап 2
2,1. Для аналізу поточного стану справ на підприємстві:
-
-
- Система фінансово-економічних відносин групи компаній, структурних підрозділів;
- Бухгалтерський облік;
- Системи планування
- Організаційна структура;
- Системи документів
- Внутрішній контроль
- Системи бюджетування
- мотивації тощо.
-
Етап 3
3,1. Розробити та затвердити проект з організаційної структури компанії:
-
-
- Трансформація структури організації (при необхідності)
- перерозподіл обов’язків між працівниками та визначення зон відповідальності (для великої компанії може виникнути потреба у створенні управлінського бухгалтерії);
- Виправити певні функції, пов’язані з управлінським обліком виконавців;
- оформляти посадові інструкції у світлі нових положень організаційної структури.
-
3,2. Розробити та затвердити фінансову структуру компанії:
-
-
- Визначити центри фінансової відповідальності (CTF);
- Закріпити повноваження та обов’язки ФРЕГАТ;
- Визначити показники ефективності ФРЕГАТ та його керівників (KPI);
- підготувати та затвердити Положення про фінансову структуру Компанії.
-
Етап 4
4,1. Розробка системи управлінської звітності.
Управлінська звітність призначена для оптимізації процесу керування звітами. Внутрішній регламент його створення має чітко визначити джерела даних для отримання кожного звітного показника до показань цих рахунків, субрахунтів та субконтакт-рахунків та/або операційного обліку, які повинні містити необхідну облікову інформацію. В результаті буде сформовано запит на необхідну бухгалтерську інформацію про активи, зобов’язання, капітал, витрати та економічні процеси для необхідних управлінських послуг. Це допоможе встановити ступінь деталізації інформації на рахунках аналітичного обліку. У цьому ж порядку формується запит на корисні управлінські послуги з планування, регулювання, фінансової та іншої інформації.
Етап 5
5.1. Розробити облікову політику.
Облікова політика повинна визначати основні параметри управлінського обліку. Наприклад, необожнювана політика бухгалтерського обліку активів може включати такі параметри, як окремий облік необожнюваних активів, метод оцінки активів, метод переоцінки активів (при використанні ревальвації), метод амортизації, амортизація нематеріальних активів тощо.
5.2. Розробити систему управлінського обліку витрат:
-
-
- Класифікувати статті витрат
- Побудова системи управління
- Формування системи звітування про витрати
- розробити та затвердити Положення про бухгалтерський облік управлінського обліку.
-
5.3. Розробити та затвердити:
-
-
- Правила управлінського обліку та звітності;
- Положення про прикладний план рахунку та взаємовідноси управління бухгалтерією з бухгалтерським обліком (особлива увага приділяється бухгалтерським витратам на управлінський облік);
- Положення, яке визначає правила збору, реєстрації, зберігання та представлення інформації.
-
Етап 6
6.1. Побудувати систему внутрішнього контролю і затвердити відповідне положення.
Система внутрішнього контролю призначена для перевірки точності та повноти управлінського обліку, своєчасного введення даних в систему, запобігання помилок тощо.
Етап 7
7.1. Сформувати технічне завдання.
Основним завданням технічного завдання є визначення та визначення вимог до автоматизованої системи обліку управління. Вимоги повинні відповідати трьом критеріям: чіткість, специфіка і перевіреність.
Слід підкреслити, що на даному етапі не має значення, на якій платформі будуть реалізовані ці вимоги. З іншого боку, якщо мова йде про впровадження системи управлінського обліку на основі певного програмного продукту, то таке підключення може бути, але тільки на рівні екранних форм, форм звітів і так далі.
7.2. Щоб вибрати програмний продукт, який максимально відповідає системним вимогам або потребує мінімального доопрацювання.
7.3. Автоматизуйте бухгалтерський облік керування на основі вибраного програмного продукту.
Одним з варіантів є автоматизація на основі 1С. Це універсальне рішення, засноване на ефективних методах та управлінській звітності, включаючи міжнародні стандарти фінансової звітності (МСФЗ).
Підсистема призначена для автоматизації наступних бізнес-процесів:
-
-
- Створення управлінської звітності (та/або звітування про МСФЗ).
- Консолідація звітності групою компаній.
- Трансформація бухгалтерських операцій в управлінський облік, їх необхідні коригування.
- Окремий бухгалтерський облік (за внутрішньою обліковою політикою компанії та/або за стандартами МСФЗ), включаючи облік основних засобів, нематеріальних активів, кредитів та кредитів.
- Отримайте інформацію, щоб швидко приймати управлінські рішення.
-
Таким чином, управлінський облік повинен починатися з методології, а автоматизація повинна бути завершальним етапом. Ефективне використання управлінського обліку неможливо без впровадження інструментів автоматизації. За результатами роботи буде сформована управлінська звітність, максимально відповідає потребам керівництва компанії або зовнішніх користувачів.
Ми проконсультує вас, допоможемо організувати бізнес, вибрати податкову систему, а при необхідності – супроводжувати процес організації вашого бізнесу з юридичних, бухгалтерських, податкових, а також фінансових питань. І повірте, ваші гроші неодмінно повернуться до вас.
Підпишіться на (@AGTLua) наш канал Telegram T.me / AGTLua
Виклику! +38 (050) 676-34-45, +38 (098) 028-08-51.