CASCO загальне страхування – що робити?
Що тільки не говорять про переваги страхування КАСКО. Багато хто впевнений, що взаємозадач за розбитий автомобіль завжди можна отримати нову «страховку». А в разі будь-яких пошкоджень ви за КАСКО – як за кам’яною стіною. І завжди “в шоколаді”. А ви запитаєте, де така впевненість – у відповідь: “Ну, цього зі мною не сталося, але у друга є друг …”.
Детально про дії постраждалої сторони в загальній загибелі автомобіля, застрахованого під КАСКО, можна прочитати тут→
Приклад загальної виплати смерті (страховий КАСКО)
Тим часом на автомобільних форумах гуляє детальна історія автовласника, який намагався чесно отримати страхове відшкодування за КАСКО від однієї з компаній зі страхування зображень (Великобританія).
Ситуація не характерна: автомобіль вартістю понад півмільйона рублів був куплений в кредит, а під час переговорів між автовласником, страховкою, банком і ремонтників дилера спалахнула фінансова криза.
Ціна на ремонт іномарки у дилера зросла майже вдвічі (з 270 до майже 400 000 грн) – і необхідна сума перевищила поріг повної загибелі цього автомобіля КАСКО (всього мовою страховиків) – 390 000 грн.
ВП ВС категорично відмовилася проводити ремонтні роботи і наполягала на тотальному.
Банк, який видав кредит, вимагав його повернення, оскільки депозит – автомобіль – офіційно став вважатися безповоротно втраченим. Автовласник має 100 000 гривень (від півмільйона доларів), що залишилися на руках після повернення зруйнованого автомобіля страховій компанії і виплати його кредитної заборгованості (400 000 гривень).
І ні автомобіля, ні кредиту, ні можливості нічого купити через загальну кризу.
Судовий процес тривав три місяці. Для врегулювання ситуації розглядався широкий спектр варіантів.
І в підсумку вони знайшли прийнятний варіант для автовласника:
→ «Страхування» оформляє загальну суму і оцінює «залишки машини» в 200 000 грн.
→ 300 000 гривень (з 500 000) повертається в банк.
→, автовласник з власної кишені платить банку 100 000 грн. А ремонт проводиться за свій рахунок – в солідній ремонтній організації, не пов’язаній з дилером, його оцінили в 170 000 грн. В результаті все начебто було добре: кредит закритий, власник залишився з колесами.
Але для цього задоволення він виклав додатково 270 000 грн.
Ось гарантії для КАСКО!
Крім того, зверніть увагу, що всі вимоги банку і страхування дотримувалися договорів і чинного законодавства. Так що навіть найміцніше страхування для КАСКО може не спрацювати в конкретній ситуації. І ви повинні вибрати менше зла. І якщо Великобританія поводиться погано проти вас – і намагається або відмовитися від оплати з надуманої причини, або заниити суму виплаченої компенсації, у вас не буде іншого вибору, крім як відстоювати власні права через суд. І дуже часто в такій прикордонній ситуації виникають спірні питання: коли треба вирішувати ремонт або тотально.
Ось кілька варіантів для загальної кількості:
- Страховка дає вам залишки автомобіля і страхове відшкодування за вирахуванням вартості залишків. Сума якої – не сумнівайтеся – буде завищена;
- Страховка забирає «метал» (якщо ви відмовляєтеся від залишку майна на користь страховиків, на яке ви маєте повне право) і повертає страхову вартість автомобіля з урахуванням зносу і франшизи. Мало хто знає, що знос неправильний, хоча зазвичай він написаний в договір – і його можна уникнути.
- Страховка занижують вартість збитку, щоб вийти не на загальну суму, а на ремонт. І платить вам меншу суму, якої для реального оздоровлення автомобіля, як правило, недостатньо.
- Страховка, з іншого боку, завищує вартість збитку, щоб досягти загальної суми, якщо вона – з урахуванням зносу і франшизи – сума до оплати менше, ніж при ремонті.
У будь-якому з цих варіантів ваші права можуть бути порушені.Відмова від оплати каско страховою компанією часто не є законною! І ми закликаємо вас зв’язатися з професійними юристами, щоб захистити їх.
Пам’ятайте – страхування КАСКО не є панацеєю.
І не дозволяйте себе обдурити.