Страхова компанія не платить
Що робити, якщо страхова компанія не платить? Можна застрахувати машину від крадіжки або пошкодження в ДТП, але застрахувати себе від усіх неприємностей, на жаль, просто неможливо. А страхову компенсацію, тобто гроші за ремонт пошкодженого або покупку нового автомобіля в обмін на викрадений автомобіль, ви отримаєте тільки на початку «страхового випадку», тобто заздалегідь передбаченого, п
ередбаченого договором між вами і страховою компанією. І щоб не сталося, що страховка відмовилася виплачувати компенсацію, необхідно уважно вивчити всі пункти договору. Особливо ті, в яких перераховані випадки відповідальності за збитки не на страховій компанії, а на водія, тобто на вас. Це може бути, наприклад, непритодне повідом
лення страхової компанії про нещасний випадок.
Ось найбільш типові випадки відмови у страховому відшкодуванні:
- Збиток через фабричний шлюб
- Умисні дії автовласника (створення аварійної ситуації для збору зі страхових грошей)
- Водіння під впливом
- Управління особою, не включеною до договору
- Машина не проїхав
- Неправильно вказана інформація про обставини аварії або пошкодження (страхове обман)
- Недбалість страховика або його сім’ї (носіння негабаритного предмета – драбини, наприклад – і вдарило крилом автомобіля).
По суті, законними, безумовно, можуть бути тільки вимоги страхової компанії, які перераховані в Законі про страхування і Цивільному кодексі:
- Водій своєчасно не повідомив страховика про настання страхового випадку (а несвоєчасне повідомлення вплинуло на можливість страхової компанії здійснити платіж)
- Водій навмисно не вдався до доступних заходів для зменшення збитків
- Умисні дії водія або третіх їдок з отриманням прибутку або грубо необачними діями
- Аварія сталася в результаті форс-мажорних обставин: ядерного удару, громадянської війни, страйків і заворушень і т.д. (в той же час, якщо такі обставини позначені в договорі як страхові випадки – компанія зобов’язана виплатити компенсацію)
- Ви відремонтували або утилізували автомобіль до огляду, що не дозволяє визначити наявність страхового випадку і визначити ступінь збитку.
Всі інші причини, якщо вам відмовили в страховій виплаті, можуть бути оскаржені шляхом подання позову до страхової компанії, а за
відсутності належної відповіді на неї – ви маєте повне право відстоювати свої права через суд. Що робити в разі відмови платити за ОСАГО або КАСКО детально описано у відповідних підрозділах на нашому сайті. Він також наводить конкретні приклади неправильних збоїв страхових компаній.
Що робити?
Але претензії можуть бути не тільки з вашого боку до страхових компаній, але і від страхових компаній до вас. Найчастіше це відбувається в тих обставинах, коли сталася досить велика аварія, винуватця якої ви впізнали. У той же час:
- Другий учасник має страховку КАСКО
- Сума заподіяної йому шкоди перевищує ліміт вашої відповідальності за ОСАГО
Тоді суму, відсутню для покриття вартості ремонту, буде страховик потерпілого спробує стягнути з вас. А в порядку так званої суброгації до вас – на цю суму – прийде претензія від страховки. Що робити в такій ситуації? Не йдіть до крайнощів.
По-перше, не робіть вигл
яд, що ви не помітили претензії.
Найкраще відразу звертатися до фахівців з таких питань – ви можете в наш
ій юридичній фірмі – хто зможе оцінити ситуацію.
- Кількість повинна відображатися з огляду на природний знос деталей
- Позов повинен бути підтверджений цілим пакетом супровідних документів.
Ваша вина в аварії, сума завданої шкоди, право страховика на суброгацію повинні бути підтверджені.
Побудувавши лінію поведінки грамотно, можна або зняти з себе претензію, або значно зменшити суму платежу.
Допомогти вам в цьому завжди будуть щасливі співробітники нашої фірми – юрист по страхових спорах.