Законодавством регламентовано чітку та послідовну процедуру відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності.
Порушення суб’єктом владних повноважень визначеної законодавством процедури примусового відчуження об’єктів права приватної власності унеможливлює примусове відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності.
Про це зазначила колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, розглянувши справу № 879/2/18 за позовом виконавчого комітету сільської ради до фізичної особи про примусове відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності.
У цій справі позивач – орган місцевого самоврядування звернувся до суду з адміністративним позовом до фізичної особи – жителя села з вимогами про поділ земельної ділянки, яка перебуває у власності відповідача, та її примусове відчуження у комунальну власність територіальної громади з мотивів суспільної необхідності.
Позовні вимоги обґрунтовані необхідністю викупу належної відповідачу земельної ділянки для забезпечення водовідведення із автомобільної дороги, що зумовлено суспільною необхідністю, відсутністю згоди власника земельної ділянки на такий викуп та наявністю підстав для примусового відчуження земельної ділянки.
Разом з тим Верховний Суд погодився з висновками суду першої інстанції про безпідставність заявлених позовних вимог.
При цьому суд виходив з того, що позивачем подано до суду позов про примусове відчуження земельної ділянки до закінчення запропонованого ним відповідачу місячного строку для надання письмової відповіді щодо згоди на проведення переговорів з приводу умов викупу або відмову від такого викупу. Однак законодавством регламентовано чітку та послідовну процедуру відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності, яка, зокрема, передбачає, що у разі недосягнення згоди з власником земельної ділянки, орган місцевого самоврядування, що прийняв рішення про відчуження земельної ділянки звертається до суду із позовом про примусове відчуження зазначених об’єктів.
На цій підставі Верховний Суд сформулював правову позицію, відповідно до якої порушення суб’єктом владних повноважень визначеної законодавством процедури примусового відчуження об’єктів права приватної власності робить неможливим задоволення відповідного позову.
Остались вопросы? Обращайтесь!