Невдалий похід до ресторану: як діяти у разі отруєння в закладі громадського харчування

AGTL

28.08.2019

На сьогоднішній день Держпродспоживслужба проводить перевірки не частіше одного разу на два роки.

Невдалий похід до ресторану: як діяти у разі отруєння в закладі громадського харчування

Кожна людина, відвідуючи заклад громадського харчування, сподівається, що продукти, з яких приготують страви, будуть свіжими та якісними, тож похід у ресторан обійдеться без негативних наслідків. Але іноді ми навіть не замислюємося, в яких умовах кухарі готують їжу, адже не всі заклади громадського харчування дотримуються санітарних та епідеміологічних норм.

Та проблема ще і в тому, що знати непевно, чи дотримуються таких норм ресторани і кафе, просто неможливо. Адже перевірки, які роблять органи державного нагляду, проходять досить нечасто, а інколи заклад громадського харчування після перевірки послаблює контроль за дотриманням санітарних норм, відповідністю технологічній документації на страви та вироби, не дотримується чистоти на робочих місцях, дозволяючи використовувати продукти, термін придатності яких закінчився. Тим самим завдаючи шкоду здоров’ю відвідувачів. Це викликає питання, що саме робити у разі заподіяння шкоди вашому здоров’ю під час харчування у кафе чи ресторані.

Державна служба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів наразі перевіряє діяльність підприємств у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Новини про те, що кафе та ресторани не дотримуються загальних стандартів щодо безпечності та якості харчових продуктів, з’являються щодня.

Так, у ході планової перевірки Держпродспоживслужба виявила численні порушення в мережі піцерій у місті Києві: потужності не тримаються в чистоті та в робочому стані, харчові продукти не захищені від будь-якого забруднення на всіх стадіях виробництва, переробки та/або обігу, порушуються температурні режими під час розморожування харчових продуктів.

За результатами лабораторних досліджень відібраних зразків харчових продуктів встановлено невідповідность готових харчових продуктів за мікробіологічними показниками, що становлять загрозу для життя та/або здоров’я людини. Тому головний державний інспектор м. Києва вирішив тимчасово припинити діяльність цього закладу.

Проте виникає питання, коли та на яких підставах органи державного нагляду (контролю) перевіряють суб’єктів господарювання, адже, як відомо, з 01.01.2019 року втратив чинність Закон України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Закон діяв протягом 2018 року і виключав проведення планових перевірок контролюючими органами, крім органів, на які не поширювалась дія мораторію. Також проводились позапланові перевірки за наявності підстав, передбачених цим законом.

Наразі проведення перевірок органами контролю регулюються нормами Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р.

Певні особливості стосуються лише суб’єктів, які використовують спрощену систему оподаткування, яка регулюється Законом України «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб — підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності». Відповідно до нього органи державного нагляду, їх посадові особи проводять планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням санітарного законодавства, законодавства про працю, зайнятість, рекламу.

Планові та позапланові перевірки

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

  1. Планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому.
  2. Органи державного нагляду (контролю) щороку визначають перелік суб’єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у плановому періоді, оприлюднює ці відомості на своєму офіційному веб-сайті та вносить до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) до 15 листопада.
  3. Органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб’єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.
  4. Залежно від ступеня ризику орган державного нагляду визначає перелік питань для здійснення планових перевірок.
  5. Уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю) та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня затвердження у порядку, визначеному законодавством.

З урахуванням значення прийнятного ризику всі суб’єкти господарювання, що підлягають контролю, належать до одного з трьох ступенів ризику: високий, середній або незначний. У разі, якщо ступень ризику визначається як високий, перевірка проводиться не частіше одного разу на два роки, середній — не частіше одного разу на три роки, низький — не частіше одного разу на п’ять років.

Тривалість усіх планових заходів не може перевищувати тридцяти робочих днів, а у суб’єктів мікро-, малого підприємництва — п’ятнадцяти робочих днів.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставами для здійснення позапланових заходів є:

  1. Подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.
  2. Звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).
  3. Виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб’єктом господарювання у документі обов’язкової звітності.
  4. Перевірка виконання суб’єктом господарювання приписів, розпоряджень, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного контролю.
  5. Настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов’язано з діяльністю суб’єкта господарювання.
  6. Доручення прем’єр-міністра України про перевірку суб’єктів господарювання у відповідній сфері у зв’язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події.

Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а у суб’єктів малого підприємництва — двох робочих днів.

Як зазначає Держпродспоживслужба, основною підставою для позапланових перевірок наразі є скарга (звернення) споживачів.

Правильне оформлення звернення

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про звернення громадян», звернення може бути усним чи письмовим.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

При зверненні до Держпродспоживслужби подаються наступні документи: звернення; копія звернення до суб’єкта господарювання, копія документу, який засвідчує факт придбання продукції; інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Отже, якщо певний заклад громадського харчування порушує вимоги санітарного законодавства та завдає шкоди вашому здоров’ю через неякісну продукцію, ви можете поскаржитись контролюючому органу. Головне — робити все вчасно та після відвідання ресторану зберігати всі чеки, а також довідки та висновки лікарів.

Источник sud.ua

Читайте также:

Остались вопросы? Обращайтесь!

Мы проконсультируем Вас, поможем организовать бизнес, выбрать систему налогообложения, а в случае необходимости – сопроводим процесс организации Вашего бизнеса по юридическим, бухгалтерским, налоговым, а также финансовым вопросам. И поверьте, Ваши деньги непременно вернутся к Вам.

Публікації

admin

10.09.2021

Верховний Суд висловився про визначення реконструкції об’єкта будівництва

Сам по собі факт зміни функціонального призначення об’єкта будівництва не є достатньою ознакою реконструкції. Сам по собі факт зміни функціонального призначення об’єкта будівництва не є достатньою ознакою реконструкції, оскільки реконструкція…

Читати далі...

admin

08.09.2021

Коли нещасний випадок вважається таким, що трапився в період проходження служби при виконанні службових обов'язків

Перевезення небезпечних речовин у службовому автомобілі: позиція ВС. Здійснюючи перевезення небезпечних речовин у службовому автомобілі, позивач порушив вимоги заходів безпеки під час виконання вказаних робіт, тому комісія з розслідування дійшла…

Читати далі...

admin

06.09.2021

ВС висловився щодо підстав для звільнення особи від кримінальної відповідальності

Звільнення особи від кримінальної відповідальності: ВС вказав на важливий аспект. Визнання винуватості є правом, а не обов’язком підозрюваного, обвинуваченого, а отже невизнання вказаними особами свої вини у вчиненні кримінального правопорушення…

Читати далі...

admin

03.09.2021

Чи набуває самостійного права на користування житлом особа, яка вселились до квартири з метою здійснення догляду за хворими родичами

Позивач вселилася до спірної квартири і почала в ній постійно проживати на прохання дядька, здійснюючи догляд за ним. Особи, які вселились до квартири з метою здійснення догляду за хворими родичами,…

Читати далі...

admin

30.08.2021

ВС роз’яснив, у чому полягає принцип офіційного з’ясування всіх обставин справи

Принцип офіційного з’ясування всіх обставин справи полягає насамперед у активній ролі суду при розгляді справи. В адміністративному процесі, на відміну від суто змагального процесу, де суд оперує виключно тим, на…

Читати далі...

admin

25.08.2021

ЕС признал украинские COVID-сертификаты: можно ли теперь свободно въехать в любую страну ЕС

Решение ЕС о признании украинских COVID-сертификатов в «Дії» носит лишь рекомендательный характер, и каждая страна ЕС будет решать сама, пускать ли украинцев. В СМИ прогремела новость о том, что ЕС…

Читати далі...

admin

20.08.2021

Апеляційний суд визнав правильним покарання для адвоката, накладене через образу помічника судді

Адвокат назвав помічника судді «собакою», у відповідь остання подала скаргу до КДК. Восьмий апеляційний адміністративний суд по справі № 380/2378/20 визнав правильним притягнення до дисциплінарною відповідальності адвоката, який назвав «собакою»…

Читати далі...

AGTL

29.11.2020

Пенсія військовослужбовця: чому суд може відмовити у перерахунку

КАС відмовився перерахувати пенсію військовослужбовцю, оскільки довідка про доходи не містила цікавої інформації. Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 580/2417/19 відмовив колишньому військовослужбовцю у…

Читати далі...

AGTL

28.11.2020

Огляд місця події чи обшук: ККС визначиться, чи є протокол огляду автомобіля допустимим доказом

ККС: за відсутності ухвали слідчого судді результати огляду автомобіля не можуть бути визнані допустимими доказами. Верховний Суд дійшов висновку, що кримінальне провадження (справа № 359/8596/15-к) необхідно передати на розгляд об`єднаної…

Читати далі...

AGTL

27.11.2020

Що має містити касаційна скарга, стало відомо із постанови КГС ВС

КГС вирішив, що посилання на неправильне застосування судами норм права без посилання на висновки ВС недостатньо. Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду по справі № 904/3807/19 розтлумачив, як правильно…

Читати далі...

Адвокатські практики

Напрямки

Будь ласка, використовуйте цю кнопку, щоб зв'язатися з нами!

Кнопка зв'язку