Чи слід хвилюватися, якщо Ви отримали «інформаційний аркуш» щодо необхідності сплати податку на нерухомість?!
У зв’язку із низкою звернень із запитаннями громадян, які отримують у свої поштові скрині «інформаційні аркуші» щодо необхідності сплати податку на нерухомість, де зазначаються строки сплати податку та залякування людей штрафами, водночас абсолютно відсудні відомості про адресанта, я вирішив підготувати доступну для загалу інформаційну довідку, що робити з таким «папірцем», чого чекати та як діяти в подальшому за таких обставин.
Хто є платником податку
Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (підпункт 266.1.1 пункту 266.2 статті 266 ПК України).
Хто визначає суму податку
Суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначають для фізосіб податківці за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості (підпункт 266.7.1 пункту 266.7 статті 266).
Який документ має надійти на адресу платника податків від ДФС
Контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Відповідно до підпункту 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 ПК України податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
На яку адресу мав надійти лист податкової
Обчисленням суми податку на нерухомість займається податковий орган за місцем вашої податкової реєстрації. Податкова реєстрація (податкова адреса) фізичної особи – місце проживання за яким таку особу взято на облік як платника податків. Податкова адреса може бути лише одна.
Відомості про податкову адресу знаходяться в обліковій картці платника податків, саме за цією адресою податкова і направить вам повідомлення – рішення.
Які строки сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Відповідно до п.п. 265.10.1 п. 265.10 ст. 265 Податкового кодексу України податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується:
а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Впевнитись що такий лист не отримав хтось за вас
Повідомлення-рішення вважається врученим (надісланим) платнику податку – фізичній особі, якщо його вручене особисто такій особі або чи її законному представнику. На практиці за отримання повідомлення-рішення можуть розписатись сусіди, квартиранти, родичі і тд. В такому випадку, податковий орган буде вважати що таке рішення вручене належним чином, а доводити зворотне доведеться вам.
Впевнитись, що такий лист не надходив взагалі
Інформацію треба шукати в вашому поштовому відділенні за місцем реєстрації.
Майте на увазі, що лист з повідомленням-рішенням вважатиметься врученим, а сума податку зазначена в ньому узгодженою навіть якщо:
- Фізична особа вже за цією адресою не проживає;
- Фізична особа відмовилася отримувати такий лист або не прийшла за ним у поштове відділення.
Вам стало відомо, що такий лист вважається врученим
За таких обставин ви можете сплатити суму податку, а можете оскаржити повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку.
Майте на увазі, що сплатити суму податку на нерухомість фізичним особам потрібно протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Несвоєчасна сплата призведе до нарахування штрафу у розмірі 10% якщо затримка буде до 30 днів, і 20%, якщо більше.
Вам стало відомо, що повідомлення рішення на вашу податкову адресу не надсилалось
При таких обставинах, радимо вам не менш пильно слідкувати за надходженням такого листа від ДФС. Сплатити такий податок після отримання повідомлення-рішення або оскаржити вибір кожного. Але якщо таке рішення надійшло після 1 липня, вважайте що одна підстава для скасування вже є.
Підстави для оскарження повідомлення-рішення
Для оскарження повідомлення-рішення ключовим фактором є його законність. Іншими словами, чи діяв податковий орган на підставі та в межах законодавства. За своєчасність достовірність та повноту нарахування податку відповідає ДФС, тому якщо рішення вручене після 1 липня, сума податку розрахована невірно, або рішення містить інші помилки з вини ДФС, це є підставою для його скасування.
У судовій суперечці з ДФС, вирішальну роль грає законність дій податкового органу як в частині обчислення суми зобов’язань, так і в строки повідомлення платника податків. Будь-яке недотримання законодавства податковим органом може стати підставою для скасування його рішення. Але треба пам’ятати, що в такому випадку йдеться тільки про скасування повідомлення-рішення податкового органу, а не про скасування податку для платника.
Висновки
1. Не варто хвилюватись при отриманні «інформаційного аркушу», оскільки він містить суто інформаційний характер, який навіть не встановлює особу, яка його Вам відправила (поклала у поштову скриньку), а тобто немає жодної юридичної сили;
2. Водночас, Ви можете перевірити чи не надходило на адресу Вашої податкової реєстрації (місце проживання за яким Вас взято на облік як платника податків) листа «щастя» з боку контролюючого органу;
3. Лист «щастя» має бути у вигляді податкового повідомлення-рішення (далі – ППР) оформленого відповідно до підпункту 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 ПК України;
4. ППР має бути надіслане (вручене) Вам контролюючим органом до 1 липня року;
5. Податковий орган самостійно розраховує суму податку на нерухомість та надсилає повідомлення-рішення на вашу податкову адресу;
6. Датою вручення ППР є дата отримання такого рішення платником податку, його законним представником, або дата поштової відмітки на листі про неможливість вручення або відмову в отриманні такого листа;
7. Для фізичної особи законодавством встановлено 60 днів (з дня вручення ППР) на виконання зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
8. Ви маєте право на оскарження ППР в адміністративному або судовому порядку. Скарга подається (направляється) протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податків «нехорошого» ППР;
9. Отримуючи податкове повідомлення рішення з податку на нерухомість після 1 липня, ви маєте як мінімум одну підставу для його скасування, водночас, уважно передивіться саму ППР чи відповідає мова вимогам і чи вірші розрахунки контролюючого органу;
10. Якщо ви не оскаржите або не сплатите суму податку визначену ППР, яке вважається врученим упродовж 60 днів це буде підставою для нарахування штрафу у розмірі 10 % якщо затримка буде до 30 днів, і 20% якщо більше.
Источник: protokol.com.ua
Читайте также:
- Довідка про відсутність заборгованості – нова форма та новий порядок її надання
- Притягнення органами ДАБІ особи до відповідальності: позиція Верховного Суду щодо процедури
- Розгляд певних справ про порушення Правил дорожнього руху, у яких особа визнає свою вину, буде спрощено
- Тлумачення принципу «найкращих інтересів дитини» при розгляді справ про усиновлення