20 квітня 2018 року набрали чинності зміни до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт (згідно Закону України №3696 «Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт»).
Згідно з пунктом 9 розділу V вказаного Закону, громадяни зможуть у спрощеному порядку ввести в експлуатацію, зокрема, збудовані (без оформлення дозвільних документів) у період з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 квадратних метрів, а також господарські (присадибні) будівлі та споруди загальною площею до 300 квадратних метрів, за умови, що вони збудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення.
Для того, щоб розібратися в цьому питання для початку потрібно зрозуміти, що таке самовільне будівництво. Самобуд – будівля, зведена без дозволу органів місцевого самоврядування. Власник самобуду не має документів на право власності, отже не може повноцінно користуватись житлом. Без узаконювання самобуду ви не зможете купити, продати, здати в оренду, залишити у спадок, подарувати будинок тощо.
На незаконно зведений будинок неможливо оформити субсидію, законно приєднати газ та провести інші комунікації.
Отже, як буде працювати будівельна амністія. Будівельна амністія поширюється на наступні об’єкти:
- Індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 квадратних метрів, господарські (присадибні) будівлі та споруди загальною площею до 300 квадратних метрів, збудовані у період з 5 серпня 1992 року по 9 квітня 2015 року.
- Будівлі та споруди сільськогосподарського призначення.
Крок 1. Для узаконення необхідно подати до органу Державного архітектурного – будівельного контролю:
- Заяву про прийняття об’єкта в експлуатацію;
- Один примірник заповненої декларації про готовність об’єкта до експлуатації;
- Засвідчена в установленому порядку копія документу, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою відповідного цільового призначення, на якій розміщено об’єкт;
- Засвідчена в установленому порядку копія технічного паспорту з відміткою про можливість розміщення та надійної та безпечної експлуатації об’єкта;
- Лист або довідка щодо відповідності місця розташування об’єкта вимогам Державних будівельних норм.
Термін погодження поданих документів – 10 робочих днів.
Крок 2. Отримати від органу місцевого самоврядування рішення про присвоєння поштової адреси новозбудованого будинку. Для цього необхідно до органів влади через центри надання адміністративних послуг надати:
- заяву (у довільній формі);
- завірену в установленому порядку копію документа, що засвідчує право власності на земельну ділянку (право користування нею);
- копію декларації про готовність до експлуатації;
- копію технічного паспорта.
Термін не більше місяця.
Крок 3. Звернутися для реєстрації права власності до центру надання адміністративних послуг або нотаріуса. Для цього необхідно зібрати наступний пакет документів:
- заява про державну реєстрацію;
- копія паспорта та ідентифікаційного коду;
- копія документа, що засвідчує речове право на земельну ділянку;
- копія технічного паспорта на об’єкт нерухомого майна;
- декларація про готовність об’єкта до експлуатації;
- документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна поштової адреси;
- квитанція, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав та сплату мита.
Термін 1-5 днів
Источник: protokol.com.ua
Читайте также: