Реєстрація та створення OSMD
Реєстрація та створення ОСМД є частиною юридичного забезпечення при реєстрації бізнесу від юридичної фірми AGTL Kharkiv, Kyiv, Odessa.
Співвласниками квартир є власники квартир і нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. А ОСМД – юридична особа, створена ними для сприяння використанню свого майна та управління, а також спільного майна. При цьому в одному багатоквартирному будинку може бути створена лише одна асоціація. Власники квартир і нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках, об’єднаних спільною домашньою територією, елементами благоустрою території, обладнанням, інженерною інфраструктурою, також можуть створити одне об’єднання.
Для реєстрації ОСМД в органах державної влади необхідно:
- Протокол установчих зборів;
- Два оригінальних статути, підписані головою установчих зборів;
- Список членів OSMD;
- довіреності на реєстрації OSMD.
Після державної реєстрації ОСББ може взяти житловий комплекс на баланс.
Є кілька варіантів виготовлення житлового комплексу на балансі ОСМГ
Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку може: (1) взяти на баланс весь багатоквартирний будинок; (2) за договором з попереднім власником залишити свої[предыдущего владельца]м балансоутримувачем весь багатоквартирний будинок або його частину; (3) укласти договір з юридичною особою, статут якого передбачає можливість здійснення відповідної діяльності, про передачу на баланс всього багатоквартирного будинку або його частини.
Рішення про прийняття житлового комплексу на баланс приймає кваліфікована більшість учасників загальних зборів, тобто три чверті членів, присутніх на засіданнях ОСМД. Порядок передачі на баланс житлового комплексу визначається порядком передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс.
Створюється комісія, щоб взяти багатоквартирний будинок на баланс, до складу якого входять представники попереднього балансоутримувача та ОСМД. У разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, до складу комісії також входять представники марки юридичної особи. Рішення загальних зборів ОСМР про прийняття та передачу житлового комплексу або його частини на баланс або на баланс іншої юридичної особи оформоформлення протоколу. Протокол має визначити перелік осіб, які увійде до складу комісії, створеної для усиновлення та передачі багатоквартирного будинку, а також особи, уповноваженої підписувати акт прийому-передачі багатоквартирного будинку або його частини з балансу. Комісія визначає технічний стан будинку і складає акт прийому або передачі багатоквартирного будинку або його частини з балансу.
Тому для того, щоб передати багатоквартирний будинок або його частину, необхідно мати технічну документацію: інвентар, акт введення в експлуатацію, плани зовнішніх мереж і так далі.
Після завершення передачі будинку на баланс ОСМД може розпочати свою господарську діяльність.
Покрокова інструкція по створенню OSMD
1-й етап. Підготовка до установчих зборів
Крок 1.Створення групи ініціативи
Ініціаторам ОСМД в їхньому будинку в першу чергу необхідно створити ініціативну групу, яка буде займатися підготовкою установчих зборів ОСМД.
Крок 2.Зберіть інформацію про будинок
Зверніться до житлово-комунального господарства з інформаційним запитом на наступну інформацію про будинок:
Наявність технічного паспорта вдома;
Загальна площа будинку і площа всіх житлових і нежитлових приміщень в будинку;
Наявність вбудованих нежитлових приміщень та їх речей;
Наявність та використання допоміжних приміщень, інформації орендаря та вартості оренди;
Територія, що прибирається навколо будинку;
Загальна кількість всіх осіб, зареєстрованих в будинку, включаючи кількість пільговиків та отримувачів субсидій;
Кількість приватизованих і неприбуткових квартир;
Списки власників всіх житлових і нежитлових приміщень в будинку;
Сума заборгованості орендарів за утримання будинку, якщо такі є.
Після цього визначте економічну доцільність створення ОСМД в будинку, складаючи проектний кошторис на утримання будинку. Ця оцінка стане основним інструментом агітації співвласників будинку для створення ОСМД. Зважаючи на те, що більшість співвласників часто бояться підвищення тарифів після створення ОСМД, рекомендується залишити розмір внеску на утримання будинку (тарифу) на першому етапі діяльності так само, як це було «в ЖЕКу».
Кроці 3.Підготуйте Хартію
Розробити Статут ОСМД на підставі Модельної хартії Асоціації співвласників багатоквартирного будинку, затвердженої наказом Державного житлового комітету від 27.08.2003 No 141, та вимог статті 7 Закону.M.П. Обов’язково зверніть увагу, що для того, щоб ОСМД була внесена податковою інспекцією до Реєстру неприбуткових організацій, п. 14.3. статут не повинен бути прописаний у спосіб, запропонований у Модельної хартії, а як зазначено в пункті 7.11.11. Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» : «У разі ліквідації неприбуткової організації її активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду, або зараховані до доходів бюджету».
Крок 4. Орендарі сатиту
Важливо з самого початку своєї роботи знайти підтримку ідеї створення спілки серед співвласників будинку шляхом:
Проведення інформаційних зустрічей на входах;
Приватні розмови
Внесення до проектів кошторисів та статутів;
Розповсюдження пропагандистських листівок про ОСМД.
Щоб популяризувати асоціації як альтернативну форму управління житлом, необхідно пробудити в орендарів замість улюбленої звички критикувати владу «почуття власника», яке має дуже реальні повноваження. Тільки тоді громадяни нарешті почнуть відчувати себе справжніми власниками своїх будинків, а не заявниками і скаржниками.
Крок 5.Підготовка до установчих зборів
Перед загальними зборами:
1.Визначте кількість власників приміщень, що становить 100%.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про ОСМД» членом об’єднання може бути фізична або юридична особа, яка володіє квартирою (квартирою) або приміщенням (кімнатами) в багатоквартирному будинку.
Членство в OSMD є добровільним і набуте одночасно зі створенням об’єднання на установчих зборах, або індивідуально, на підставі письмової заяви, в будь-який час її існування. Порядок прийняття в ОСМД визначається статутом.
Члени ОСМД мають право обирати і бути обраними до керівних органів – колегії та ревізійної комісії, достроково обирати керівництво, а також мати право безперешкодного доступу до документів об’єднання, тобто будь-який член ОСМД може прочитати бухгалтерські документи та переконатися в цілеспрямованому використанні коштів.
При цьому співвласник, якщо не хоче, може не вступати до об’єднання, але не звільняється від обов’язку брати участь у фінансуванні діяльності зі збереження та утримання спільного майна. Якщо співвласник відмовляється виконувати свої обов’язки, об’єднання або будь-який член спілки може змусити його зробити це, ходячи до суду.
Таким чином, визначаючи кількість всіх співвласників будинку, розглянемо:
Якщо в квартирі є кілька власників, але паї в квартирі не виділяються (тобто кожен співвласник не має окремого свідоцтва про право власності на БТІ на свою частку квартири), вважається, що квартира представлена одним власником, зазвичай записана спочатку в свідоцтві про приватизацію квартири;
Неприбуткові квартири в будинку мають тільки одного власника, зазвичай – територіальну основну частину міста або держави (якщо будинок – відомчий);
Власники нежитлових приміщень в будинку також є співвласниками будинку.
2. Зарезервувати назву OSMD. Відповідно до закону, реєстрація юридичних осіб, імена яких ідентичні іншим юридичним особам, внесеним до державного реєстру, не допускається. Щоб уникнути подальших непорозумінь, доцільно зарезервувати назву ОСМГ в органі державної реєстрації. Якщо OSMD з такою ж назвою вже існує в Україні, то доведеться придумати щось нове. Якщо ваше ім’я не використовується іншими OSMD, ви можете забронювати його на 2 місяці. Протягом цього періоду необхідно подати заяву на реєстрацію OSMD.
3. Визначити:
Місце проведення
Час, коли це відбудеться
Проект порядку денного установчих зборів.
4.На додаток до вищезгаданих проектів кошторисів і статуту ОСМІД, заздалегідь продумайте номінації до ради та ревізійної комісії асоціації.
5.Не пізніше ніж за 14 календарних днів до наради обов’язково повідомте кожного співвласника в письмовій формі про дату й час наради. Є два способи зробити це:
Дайте повідомлення власнику.
Надсилайте повідомлення електронною поштою з на замовлення листом з інвентарем і повідомленням.
Не забудьте запросити на зустріч представника неприватізованої частини квартир, яка зазвичай є балансоутримувачем будинку.
Стадія 2. Проведення установчих зборів
Ряд процесуальних норм повинні бути виконані, якщо асамблея буде законною, а її рішення будуть законними.
1.При вході в номер, де буде проводитися зустріч, влаштовують реєстрацію заїздів:
Власникам приміщень (або їх ставліків) з правом голосу, і бажано, щоб вони видавли мандат учасника асамблеї, для зручності підрахунку голосів;
Непро голосування, як правило, роботодавці та члени сім’ї власників.
Реєстраційний список, а також довірена особу для виборчих прав є невід’ємною частиною документації зборів.
Якщо на засіданні присутній представник співвласника будинку – фізичної особи, то відповідно до Цивільного кодексу України довіреність на представництво його інтересів повинна бути завірена завіреними.
2. Згідно з реєстрацією, визначити наявність кворуму на зборах. Збори є законними, якщо в ньому беруть участь понад 50% власників житлових та нежитлових приміщень будинку.
За відсутності кворуму ініціативна група встановлює нову дату, місце і час для установчих зборів. Новопризначені установчі збори можуть бути проведені не раніше, ніж через 14 днів після засідання, яке не відбулося.
3.Якщо кількість співвласників, необхідних для проведення зборів, збирається, представник ініціативної групи відкриває засідання, оголошує про присутність кворуму і ставить на голосування питання “Хто виступає за відкриття засідання?”
Наступним голосуванням є вибір голови, а потім секретаря асамблеї, які обираються більшістю присутніх співвласників.
Головою асамблеї може бути обраний будь-який співвласник будинку і навіть, як виняток, особа, яка не є співвласником.
Головує голова асамблеї: оголошує доповідачів на порядку денному, спрямовує обговорення питань, проводить голосування, забезпечує підрахунок голосів.
Секретар зазвичай веде протокол загальних зборів. Протокол включає в себе:
Назва наради
Дата й розташування наради
Кількість учасників
Прізвище та ініціали голови та секретаря;
Порядок денний засідання
Рішення, прийняті на засіданні із зазначенням результатів голосування.
4. Голова Асамблеї послідовно ставить на голосування такі процедурні питання: вибір лічильної комісії (необов’язково), порядок денний, регламент засідання.
Відповідно до статті 6 Закону України про ОСМД рішення на засіданні приймається поімевому голосуванню. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували не менше двох третин присутніх, які мають право голосу. Кожен виборець повинен підтвердити своє рішення («за» або «проти»), особисто поставивши свій підпис у протоколі з результатами поіімного голосування.
Результати поіімного голосування з усіх питань порядку денного є обов’язковим додатком до протоколу зборів і при реєстрації об’єднання разом з протоколом подаються до відповідного реєстраційного органу.
У голосуванні можуть взяти участь лише власники або їх уповноважені представники. На установчих зборах кожен власник, в тому числі колишній одноосібний власник будинку, має лише один голос, незалежно від площі та кількості приміщень, які йому належать.
Як правило, на порядок денний висять такі питання:
1) створення спілки співвласників багатоквартирного будинку та визначення його назви;
2) затвердження статуту асоціації;
3) обрання членів правління;
4) обрання голови правління (якщо він обраний асамблеєю, а не правлінням);
5) обрання ревізійної комісії;
6) обрання уповноваженої особи на підписання статуту ОСМР від імені всіх власників;
7) про державну реєстрацію ОСМД та про обрання уповноваженого особи, відповідальної за реєстрацію.
Після розгляду всіх питань порядку денного головуючий ставить на голосування питання про закриття засідання.
Крок третій. Державна реєстрація ОСМД
Крок 1.Підготуйте документи
Новообрана колегія повинна підготувати пакет документів для державної реєстрації ОСМД.
Реєстрація ОСМД регулюється:
З одного боку, Закон про державну реєстрацію юридичних осіб та осіб-підприємців;
А з іншого боку, Державний реєстраційний наказ співвласників багатоквартирного будинку, затверджений постановою КМУ від 11.10.2002 р. No 1521.
Для реєстрації OSMD членам правління необхідно підготувати наступні документи:
1) 2 екземплир зшитий, промокнутий, підписаний головою установчих зборів статуту ОСМД;
2) оригінал протоколу зборів-засвячання ОСМД;
3) оригінал додатку до протоколу, який відображає результати поіімного голосування учасників наради з питань порядку денного;
4) Оригінальний перелік членів осмосу, виданий за спеціальною формою, встановлений постановою КМУ від 11.10.2002 р. No152. У цьому переліку пакет акцій («частка») кожного члена об’єднання розраховується як відношення загальної площі квартири або нежитлового приміщення до обсягу спільного простору всіх житлових і нежитлових приміщень будинку. Площа допоміжних приміщень не враховується.
5) заповнені реєстраційні картки для державної реєстрації юридичної особи (зазвичай заповнені в органі державної реєстрації);
6) копія засвіпаної довіреності на представника, який реєструватиме ОСМД (якщо він не є головою правління ОСМД).
Оскільки частина документів залишається у державного реєстратора, доцільно відразу скласти протокол зустрічі, перерахувати і доповнення до протоколу в декількох оригінальних примірниках.
Крок 2.Отримати реєстраційне посвідчення
Уповноважена особа установчих зборів подає заяву про реєстрацію разом із установчими документами асоціації державному реєстратору державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців міської ради.
Державний реєстратор подає заяви ОЗХЗ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, і не пізніше ніж через три робочих дні після отримання необхідних документів видається та видається до об’єднання:
Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;
Завірені (підписні та друковані) реєстраційні картки;
Завірений (підпис і штампований) статут ОСМД.
При цьому він не має права вимагати від вас подання документів, крім наданих і виданих документів відповідно до Порядку державної реєстрації об’єднань співвласників багатоквартирного будинку.
Державна реєстрація створених об’єднань є безкоштовною (стаття 6 Закону про ОСМД), але за резервування назви ОСМД, за нотаріуса (забезпечення підписів, забезпечення копій) та інші послуги неодмінно доведеться заплатити.
Після державної реєстрації ОСМД необхідно зареєструватися в органах державної статистики, державній податковій службі, Пенсійному фонді та фондах загальноостроїдного соціального страхування, винести штампи та штампи, а також відкрити банківський рахунок. Більш того, в разі несвоєчасної реєстрації в цих органах, ОСМД можуть очікувати адміністративні штрафи. Слід пам’ятати, що реєстрація в податковій і фондах, а також своєчасна звітність є обов’язковими, незалежно від того, є OSMD фінансовим чи ні.
Ми проконсультує вас, допоможемо організувати бізнес, вибрати податкову систему, а при необхідності – супроводжувати процес організації вашого бізнесу з юридичних, бухгалтерських і податкових питань. І повірте, ваші гроші неодмінно повернуться до вас.
Підпишіться на (@AGTLua) наш канал Telegram T.me / AGTLua
Виклику! +38 (050) 676-34-45, +38 (098) 028-08-51.