Податкова перевірка контрольованих операцій
Податкова перевірка контрольованих операцій – це послуга податкового консультанта від AGTL Харків, Київ, Одеса. Перевірки ТЗ проводяться за спеціальними процедурами та в рамках окремих процесуальних положень Податкового кодексу України.
Очевидно, що підготувати і сформулювати необхідну інформацію вкрай складно, чи не так?
Особливо, якщо з тих чи інших причин ви не були готові до перевірки заздалегідь. Ми будемо раді допомогти Вам у супроводі податкових перевірок та прийнятті необхідної документації в найкоротші терміни та з гарантією високої якості. Сподіваємося, що наша підтримка стане вам у нагоді і допоможе мінімізувати ризики додаткового оподаткування. У будь-якому випадку, ми були б раді представляти Ваші інтереси при оскарженні результатів перевірки, якби вони були незадовільними, перед податковою і в суді.
Ми спеціалізуємося на податковому праві і раді надати нашим клієнтам весь наш досвід.
Причини перевірки контрольованих операцій
Податкова перевірка контрольованих операцій, її підставами є:
(a) направлення повідомлення до контролюючого органу відповідно до НКУ;
б) ідентифікація шляхом моніторингу контрольованих операцій невідповідності умовам контрольованих операцій принципу «простягнув руку»;
(c) ненадання платнику податків або подання звіту про контрольовані операції або документацію з трансфертного ціноутворення з порушенням вимог НПУ.
() Отримання добре задокументованої інформації та даних, які свідчать, що умови контрольованої операції не відімаються принципу «простягнувши руку».
Як перевірити контрольовані операції
Податкова перевірка контрольованих операцій проводиться в Порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику.
Надання податково-платних документів відбувається відповідно до вимог пунктів 85.2 та 85.3 статті 85 НСЗУ протягом 10 днів з дня початку перевірки.
Якщо для підтвердження фінансово-господарських операцій під час перевірки необхідні додаткові документи, вони надаються платником податку протягом 15 днів з дня надходження запиту контролюючого органу.
Контролюючий орган не має права проводити більше однієї перевірки контрольованої роботи платника єдиного податку протягом календарного року.
Якщо платник податків, який є стороною контрольованої операції, щодо вказаної операції, був перевірений на наявність контрольованих операцій і за результатами такої перевірки встановив, що ціни контрольованої операції узгоджуються з принципом «простягнувши руку», його не можуть перевірити платники податків, які є іншими сторонами операції в тих же контрольованих операціях.
Перевірка контрольованих операцій не перешкоджає іншим перевіркам, визначеним НСЗУ.
Період перевірки контрольованих операцій обчислюється з дня прийняття рішення про його проведення до дня довідки (акта) про проведення такої перевірки.
Тривалість перевірки
Податкова перевірка контрольованих операцій тривалістю не повинна перевищувати 18 місяців.
Кожні півроку моніторингу контрольованих операцій контролюючий орган надає платнику податків інформацію про поточний стан перевірки.
У разі необхідності отримання інформації від іноземних державних органів, проведення експертизи та/або передачі на українську мову документів, необхідних для розслідування дотримання умов контрольованого режиму роботи «простягненої руки», строк перевірки за рішенням керівника (заступника керівника) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, може бути продовжений на строк, що не перевищує 12 місяців.
Як довго?
Під час перевірки контрольованих операцій контрольовані операції можна перевірити на трирічний термін.
Якщо платник податків використовував найбільш підходящий метод встановлення дотримання умов контрольованих операцій відповідно до критеріїв, передбачених НСЗУ, цей метод використовується під час перевірки контролюючим органом.
Якщо контролюючий орган довів, що метод платника податків (поєднання методів) не дозволяє найбільш обґрунтовано дотримання умов контрольованої операції принципу «простягнув руку», він має право використовувати інші методи (поєднання методів) для того, щоб умови контрольованої експлуатації відповідали принципу «простягнувши руку».
Забороняється використання методів (поєднання методів) для встановлення дотримання умов контрольованої операції до принципу «простягнув руку», не встановленого цією статтею.
Посадові особи, які переглядаються контрольованими операціями, мають право посилатися на платників податків, які є сторонами контрольованих операцій, які проводяться перевірку, запитувати документи (інформацію) про операції та/або проводити зустрічні перевірки відповідно до статті 73 цього Кодексу та проводити опитування посадових осіб та/або платників податків, які є сторонами контрольованих операцій.
Платник податків зобов’язаний забезпечити проведення посадовими особами, які проводять фонові перевірки, проводити співбесіди з відповідними посадовими особами або працівниками.
Створення результатів контрольованого огляду операції
Податкова перевірка контрольованих операцій, а точніше її результати проводяться у вигляді акта (посилання), який оформляється у двох примірниках, підписується посадовими особами, які проводили перевірку, та платником податків або його представником.
Якщо за результатами перевірки виявлено, що умови контрольованої експлуатації відрізняються від умов, які відповідають принципу «простягнутий руки», що призвело до заниження розміру податку, оформляється акт перевірки. Якщо таких порушень немає, оформляється довідка.
У разі проведення перевірок з трансфертного ціноутворення податкові зобов’язання вже додані на підставі коригування цін та лімітів на рівні витрат і доходів за такими операціями, суми заздалегідь оцінених податкових зобов’язань в результаті такої перевірки включаються до погашення нарахованих податків за результатами перевірки контрольованих операцій.
Форма акта
Форма акта (довідки) за результатами перевірки контрольованої операції та вимоги до його (її) складання встановлюються центральним органом виконавчої гілки влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової та митної політики.
Закон про результати перевірки контрольованої операції повинен містити задокументовані факти відхилення умов контрольованої експлуатації від умов, що відповідають принципу «простягнув руку», обґрунтування того, що таке відхилення спричинило заниження розміру податку, розрахунок суми такого заниження.
У разі відмови платника податків або його представника від підписання акта (довідки) за результатами перевірки контрольованої операції посадовими особами контролюючого органу оформляється акт, що засвідчує факт такої відмови.
Акт (довідка) перевірки контрольованої операції повинен бути вручений протягом двох робочих днів з дня його надходження платнику податків, щодо якого проводилася перевірка, або його представнику під розписку.
Заперечення проти акту
Проведено податкову перевірку контрольованих операцій, і якщо платник податків або його представник не згодні з висновками перевірки або фактами і даними, викладеними в акті перевірки контрольованої операції, вони мають право подати свої заперечення протягом 30 днів з моменту отримання акта. При цьому платник податків має право подати документи (їх завірені копії) із запереченнями або в узгоджений термін, підтвердивши обґрунтованість заперечень.
Такі заперечення стосуються протягом 30 робочих днів, що настають за днем їх на їх прийняття, а платнику податку надсилається відповідь за статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень до рішень.
!!! Матеріали та інформація, отримані територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову та митну політику, під час здійснення заходів податкового контролю за контрольованими операціями, можуть бути використані під час перевірки інших осіб, які є сторонами таких операцій.
Податкова перевірка контрольованих операцій. Замовити ескорт послугу.
Ми проконсультує вас, допоможемо організувати бухгалтерську підтримку, вибрати податкову систему, а при необхідності – перевірити процеси організації вашого бізнесу з юридичних, бухгалтерських, податкових, а також фінансових питань. І повірте, ваші гроші неодмінно повернуться до вас.
Підпишіться на (@AGTLua) наш канал Telegram T.me / AGTLua
Виклику! +38 (050) 676-34-45, +38 (098) 028-08-51.