Непрацюючі ФОП зможуть закритись без сплати ЄСВ: законопроект 2190

AGTL

20.11.2019

Законопроектом впроваджується 30-денний період, протягом якого ФОП зможуть ліквідуватися без сплати ЄСВ.

До Верховної Ради 30 вересня надійшов законопроект №2190 “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску). Ініціатором законопроекту виступив голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Законопроект Гетманцева передбачає звільнення непрацюючих ФОП від обов’язків з оплати ЄСВ і всіх штрафів та надає 30-денний період, протягом якого самозайняті особи матимуть право здійснити реєстрацію припинення підприємницької діяльності без застосування до них штрафних (фінансових) санкцій за несплату єдиного соціального внеску, але за умови подання заяви про ліквідацію ФОП.

Чому потрібні зміни?

Автор законопроекту обґрунтовує необхідність прийняття законопроекту тим, що 1 січня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким було внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Новою редакцією Закону про ЄСВ було зобов’язано ФОП на загальній системі оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та які з 1 січня 2017 року не отримують дохід від здійснюваної підприємницької діяльності, нараховувати та сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі не меншому, ніж мінімальний страховий внесок у розрахунку на місяць.

Як зазначено у пояснювальній записці, значна кількість самозайнятих осіб та фізичних осіб — підприємців, які не отримують доходу і фактично не здійснюють будь-якої підприємницької діяльності, досі не ініціювали процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності чи зняття з  обліку як самозайнятих осіб, а отже, таким особам буде нараховано штрафні санкції та пеню за несплату ЄСВ.

Що пропонується?

Проектом закону пропонується впровадження 30-денного періоду, протягом якого самозайняті особи матимуть право здійснити реєстрацію припинення підприємницької діяльності без застосування до них штрафних (фінансових) санкцій за несплату єдиного соціального внеску.

Народний депутат пропонує розділ VIII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” доповнити новим пунктами 9-10 наступного змісту:

  • Платники, визначені у пунктах 4 (крім фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої статті 4 цього Закону, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, у період з 01 січня 2017 року до моменту набрання чинності Законом України “Про внесення змін до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску), звільняються від виконання своїх обов’язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.
  • Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов’язків платника єдиного внеску в період з 01 січня 2017 року до моменту набрання чинності Законом України “Про внесення змін до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску), до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

3) Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу.

Підставою для надання такого звільнення є подання протягом 30 календарних днів з дати набрання чинності Законом України “Про внесення змін до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску):

а) платниками, визначеними у пункті 4  цього  Закону  (крім фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), до державного реєстратора за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи — підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності;

б) платниками, зазначеними у пункті 5 частини першої статті 4 цього Закону, до контролюючого органу за основним місцем обліку  заяви про зняття з обліку.

Як зазначено у пояснювальній записці метою даного законопроекту є припинення несправедливої сплати самозайнятими особами  та фізичними особами — підприємцями єдиного соціального внеску та штрафних санкцій за несплату єдиного соціального внеску, що спричинена постійними змінами законодавства України та неналежного доведення до відома платників єдиного соціального внеску про наслідки змін, які набирають чинності.

Источник sud.ua

Читайте также:

Остались вопросы? Обращайтесь!

Мы проконсультируем Вас, поможем организовать бизнес, выбрать систему налогообложения, а в случае необходимости – сопроводим процесс организации Вашего бизнеса по юридическим, бухгалтерским, налоговым, а также финансовым вопросам. И поверьте, Ваши деньги непременно вернутся к Вам.

Публікації

AGTL

29.11.2020

Пенсія військовослужбовця: чому суд може відмовити у перерахунку

КАС відмовився перерахувати пенсію військовослужбовцю, оскільки довідка про доходи не містила цікавої інформації. Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 580/2417/19 відмовив колишньому військовослужбовцю у…

Читати далі...

AGTL

28.11.2020

Огляд місця події чи обшук: ККС визначиться, чи є протокол огляду автомобіля допустимим доказом

ККС: за відсутності ухвали слідчого судді результати огляду автомобіля не можуть бути визнані допустимими доказами. Верховний Суд дійшов висновку, що кримінальне провадження (справа № 359/8596/15-к) необхідно передати на розгляд об`єднаної…

Читати далі...

AGTL

27.11.2020

Що має містити касаційна скарга, стало відомо із постанови КГС ВС

КГС вирішив, що посилання на неправильне застосування судами норм права без посилання на висновки ВС недостатньо. Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду по справі № 904/3807/19 розтлумачив, як правильно…

Читати далі...

AGTL

26.11.2020

Оскарження дій нотаріуса щодо вчинення виконавчого напису: позиція ВС

Цивільна відповідальність за незаконно вчинений виконавчий напис покладається не на нотаріуса, а на особу, яка зверталася за виконавчим написом. Верховний Суд у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного…

Читати далі...

AGTL

25.11.2020

Що повинні виявляти суди, досліджуючи боргові розписки чи договори позики

Наявність оригіналу боргової розписки у позивача без зазначення на ній про повернення оспорюваних сум, свідчить про те, що боргове зобов’язання не виконане. Верховний Суд у складі колегії суддів Другої судової…

Читати далі...

AGTL

24.11.2020

Позапланові перевірки Держпраці: позиція КАС ВС

Коли рішення Держпраці за результатом перевірки суб’єкта господарювання не породжує будь-яких правових наслідків. Рішення прийняті органами Держпраці за результатом перевірки суб’єкта господарювання, якщо така перевірка була призначена та проведена з…

Читати далі...

AGTL

23.11.2020

Анулювання спеціального дозволу на користування надрами: позиція Верховного Суду

Верховний Суд визначив підстави для звернення Державної служби геології та надр до адмінсуду з позовом про анулювання спеціального дозволу на користування надрами. У разі невиконання надрокористувачем вимог припису, виданого Державною…

Читати далі...

AGTL

21.11.2020

ВС роз’яснив, чи є надання останнього слова без присутності захисника істотним порушенням

Надання останнього слова без присутності захисника: позиція ВС. Хоча надання останнього слова і відбулось без присутності захисника, це порушення не є істотним у розумінні ст. 412 КПК, адже воно не…

Читати далі...

AGTL

20.11.2020

Верховний Суд висловився щодо оформлення права власності на майновий пай

Право власності на майновий пай посвідчується відповідним свідоцтвом, вирішення питання про видачу якого, перебуває в компетенції сільської, селищної або міської ради. Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати…

Читати далі...

AGTL

19.11.2020

Верховний Суд висловився щодо стимулювання продажу тютюнових виробів

За яких умов послуги, пов’язані із забезпеченням наявності тютюнових виробів у торгових точках, не розцінюється як захід, спрямований на стимулювання продажу тютюну. Факт укладення договору про надання послуг із забезпечення…

Читати далі...

Адвокатські практики

Напрямки

Будь ласка, використовуйте цю кнопку, щоб зв'язатися з нами!

Кнопка зв'язку